Kontinuitet 

Fyra dagar i rad har Jack gått nu. I måndags var det visserligen bara ett skrittpass, men det kändes ack så viktigt efter den extralånga rundan det blev i söndags.

Jag lyssnade på Ridpodden – Håll hästen frisk för ett tag sedan och där påpekades att tredje dagen är den där det är störst risk för skador. Hästen är lite mör i kroppen och jobbar inte optimalt. Sedan dess har jag försökt träna i block om tre. Tre dagar, sen en vilodag och sen tre dagar igen. Men aldrig, eller mycket sällan iaf, samma typ av träning två dagar i rad. Det har funkat riktigt bra, även för att ge mig själv lite återhämtning emellan.

Jag tycker vi har lyckats vara rätt så kontinuerliga på sistone, men ibland kommer ju ”resten av livet” och ställer till det. Just så blir det nu i ett par dagar, därför råkade det bli fyra dagar i rad innan. Med lite nyheter introducerade igår så hoppas jag några dagar ledigt kan hjälpa och få det att sjunka in.

Nya tag till helgen igen :)

Vad tycker du?

Stable Number

Keeping your horse safe

the Horse World of Carro

Hört och hänt i hästvärlden

Inspiration

När du vilar tränar dina konkurrenter

Ponnymamman

När du vilar tränar dina konkurrenter

#ridfroken blog

När du vilar tränar dina konkurrenter

Divorce your horse

När du vilar tränar dina konkurrenter

Team Racking

När du vilar tränar dina konkurrenter

Johan Dengg

När du vilar tränar dina konkurrenter

LindaWigren blog

När du vilar tränar dina konkurrenter

Emmashastar blog

När du vilar tränar dina konkurrenter